Opdrachtgever
Gemeente Giessenlanden.
De oude Peursumsche Vlietbrug uit 1950 was aan vervanging toe.
De Kuiper Infrabouw heeft, in samenspraak met de omwonenden, de nieuwe brug ontworpen. De voorkeur van omwonenden ging uit naar een slanke brug met de mogelijkheid voor recreatie: pleziervaart en een kluunvoorziening. Na goedkeuring van het ontwerp hebben we de brug gerealiseerd.
Opdrachtgever
Gemeente Giessenlanden.
Locatie
Uitvoering
2015 - 2016
Bijzonderheden
Het realiseren van de nieuwe Peursumsche Vlietbrug is een project waarbij we onze specialistische kennis en kunde van infrastructurele projecten hebben ingezet:
Door een goede samenwerking liepen de disciplines tijdens de uitvoering naadloos in elkaar over.
Maatwerk in plaats van prefabricatie
Om alle wensen in het ontwerp te kunnen verwerken, is gekozen voor een betonnen brug. De dikte van het dek was varierend. In het midden is het dek slanker als bij de landhoofden. Daarnaast is de brug voorzien van een architectonische vormgeving van de schamprand. Deze brug is niet geprefabriceerd maar geheel in het werk gestort. Prefabricage van het dek was geen optie vanwegen de verbinding met de tussenpijlers. Dit is enerzijds een voordeel voor de doorvaarthoogte en anderzijds bevorderd het de verkeersveiligheid voor de weggebruikers op de brug.
In opdracht van Waterschap Rivierenland ontwierpen en realiseerden wij gemaal Pannerling. Dit gemaal voorziet de langste rivier van Nederland, de Linge, van voldoende vers water. Ook realiseerden wij de vislift. Zo kunnen de verschillende vissoorten in de Linge en het Pannerdensch kanaal veilig migreren in verschillende periodes.
In opdracht van Exploitatiemaatschappij Eiland Zwaaikom C.V. en de gemeente Oosterhout heeft De Kuiper Infrabouw de brug gebouwd tussen het Wilhelminakanaal Oost en het eiland Zwaaikom.
Wij scherpen elkaar én onze opdrachtgevers net zoals je ijzer met ijzer scherpt. Op die manier kunnen wij de belofte om goed werk te leveren waar blijven maken.