Schermafbeelding 2026 05 13 102912

In het nieuws!

12 mei 2026

In opdracht van Waterschap Brabantse Delta zijn wij gestart met een mooi project: we maken de gemalen Tonnekreek en Keijzersveer officieel vispasserbaar. In de Oostdijk, tussen Willemstad en Klundert, komt een speciale leiding door de dijk waardoor vissen gemaal Tonnekreek kunnen passeren. Aan het uiteinde van de passage wordt een vislift geplaatst. Dit is grootste vislift UP in Nederland bij een primaire kering. 

Streekomroep ZuidWest nam alvast een kijkje bij de start van het project bij gemaal Tonnekreek.
Bekijk hier de video:  Vissen zwemmen straks dwars door de dijk bij Tonnekreek

Meer nieuws