Opdrachtgever
Gemeente Molenlanden
In samenwerking met adviesbureau Adcim B.V. heeft De Kuiper Infrabouw de 2e ontsluitingsweg van Arkel aangelegd. Door de aanleg van de ontsluitingsweg is er meer verspreiding van het verkeer, dit draagt bij aan de verkeersveiligheid in Arkel.
Opdrachtgever
Gemeente Molenlanden
Locatie
Arkel.
Uitvoering
2018 – 2019
Bijzonderheden
De projectlocatie bevond zich in een binnenstedelijke en dicht bebouwde omgeving.
Voor fietsers en wandelaars was er op de locatie al een ontsluiting aanwezig. Om de doorgang en bereikbaarheid voor de fietsers en wandelaars tijdens de werkzaamheden te borgen, heeft De Kuiper Infrabouw een tijdelijke fietsverbinding aangelegd.
Zettingsarme constructie
Aangezien de nieuwe constructie volledig is aangelegd in een regionale waterkering met een zettingsgevoelige bodem, is er in het ontwerp een aantal zettingsbeperkende maatregelen genomen. De gehele hellingbaan is opgebouwd uit een duurzame EPS constructie. Middels bijna 6000 kubieke meter EPS, worden zettingen tot een minimum beperkt. Omdat er geen ruimte was voor taluds, zijn stalen damwanden aangebracht als grondkering. Deze kering in combinatie met betonnen deksloven en een voertuigkerende leuning, maakt de hellingbaan een toekomstbestendige oplossing!
Complex ontwerp
De slanke en fraaie vormgeving van de deksloof in combinatie met de leuning en voertuigkerende aanrijdbeveiliging, maakt de deksloof tot een complex geheel. Om bestand te zijn tegen de geldende belastingen, is de robuuste aanrijdbeveiliging met ruim 1200 ankers bevestigd aan de betonnen deksloof. Naast de verankering van de aanrijdbeveiliging, zorgt de deksloof voor de afwerking van de stalen damwand en de bevestiging van de leuning.
Het resultaat is een toekomstbestendige ontsluitingsweg die op een fraaie manier voldoet aan de hoge verkeersklasse.
In opdracht van Waterschap Rivierenland ontwierpen en realiseerden wij gemaal Pannerling. Dit gemaal voorziet de langste rivier van Nederland, de Linge, van voldoende vers water. Ook realiseerden wij de vislift. Zo kunnen de verschillende vissoorten in de Linge en het Pannerdensch kanaal veilig migreren in verschillende periodes.
In opdracht van Exploitatiemaatschappij Eiland Zwaaikom C.V. en de gemeente Oosterhout heeft De Kuiper Infrabouw de brug gebouwd tussen het Wilhelminakanaal Oost en het eiland Zwaaikom.
Wij scherpen elkaar én onze opdrachtgevers net zoals je ijzer met ijzer scherpt. Op die manier kunnen wij de belofte om goed werk te leveren waar blijven maken.